۳ مشکل دارندگان سهام عدالت/ چرا بانک صادرات پاسخگو نیست؟

به گزارش کارگر آنلاین ، کارگزاریها حدود سه ماه است میتوانند درخواست فروش سهام عدالت سهامداران را دریافت و آن را بفروشند.
کارگزاریهای بانکی نیز همانند دیگر کارگزاریها برای فروش سهام عدالت مشتریان خود اقدام میکنند، بخشی از این سهامداران در ابتدای خرداد ماه با مراجعه حضوری به بانک یا از طریق برنامهها و سایت بانک درخواست فروش 30 درصد اول خود را ثبت کردهاند.
همچنین از 18 مرداد ماه نیز امکان فروش 30 درصد دوم (فروش سهام تا سقف 60 درصد) فراهم شده است.
اما مشکلی که سهامداران از ابتدا با آن مواجه بودهاند فرایند کند فروش و واریز پول سهام عدالت بود، حال که 30 درصد دوم نیز قابل فروش شده اما هنوز برخی از سهامداران به پول 30 درصد اول خود نرسیدهاند.
در این بین برخی از آنها مدعی هستند که در روزهای ابتدایی خرداد ماه درخواست فروش را ثبت کردهاند اما دریغ از این که یک نوبت واریزی داشته باشند.
مدیرعامل کارگزاریهای مختلف بانکی و غیربانکی توضیحاتی در این باره دادهاند، اما در خصوص کارگزاری بانک صادارت آخرین اظهارنظر به روز 17 تیر ماه برمیگردد که مهدی کباری، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات گفت: ما پول سهام عدالت بیش از ۹۵ درصد از سهامداران را واریز کردهایم و ممکن است در این بین برای تعدادی سهامداران به علت نقص اطلاعاتی مثل شماره ملی، حساب و شبا پرداختی نشده است.
یعنی از حدود 50 روز قبل کارگزاری بانک صادرات گزارش عملکردی نداده و پیگیریهای تجارتنیوز از مدیرعامل این کارگزاری نیز بدون پاسخ باقی مانده است، مشتریان این کارگزاری از چه موضوعاتی گلهمند و شاکی هستند؟